CELE I KORZYŚCI:
Przedstawienie różnic pomiędzy Administratorem Danych Osobowych, IOD w gminie i radzie,
najczęstszych problemów, praktyki stosowania przepisów.

  • Wskazanie właściwej ścieżki postępowania dotyczącej nagrywania, transmisji obrad i udostępniania nagrań z sesji oraz dalszego ich przechowywania.
  • Omówienie praktyki i wyjaśnień UODO dotyczących ADO w gminie, ADO na sesjach, dokumentacji na sesjach z zakresu ochrony danych.
  • Poznanie aktualnego orzecznictwa i rozstrzygnięciach organów nadzoru.

Uzyskanie odpowiedzi na pytania:

  • Jak właściwie postępować z dokumentacją w biurze rady, na sesjach dotyczącą ochrony danych osobowych?
  • Jak rozpatrywać skargi i wnioski na sesji nie naruszając przepisów o RODO?
  • Jakie uprawnienia informacyjne zgodnie z przepisami ustaw o samorządzie mają radni?
  • Jaki jest ich zakres?
  • Kiedy dostęp do informacji narusza dobra osobiste?
  • Jak prawidłowo udostępniać informację publiczną?
  • Jak poprawnie zapisać w statucie kwestie dotyczące uprawnień informacyjnych radnych?
  • Kiedy można odmówić udostępniania informacji?
  • Jak ustalać koszty udostępniania informacji?

WIĘCEJ SZCZEGÓŁÓW W PLIKU.

ZAPRASZAMY DO KONTAKTU

Elżbieta Silny
Koordynator szkoleń
elsilny@frdl.szczecin.pl
tel.: 725 302 313